Julsurf  2007-12-16
Allmänt
Min sambo och älskade fästmö Li pluggar så sjukt mycket just nu. Hon är fantastiskt duktig och så men man känner sig ju lite ensam faktiskt. Så vad ska man göra undertiden hon läser? Man ska JULSURFA. Javisst. Man hittar inte bara på underbart mycket bra julklapps ideer man hittar en massa annat mysigt också.

Länktips

IKEA Hacker
Alla har ju säkert någonting från IKEA hemma eller har ivarjefall haft det någon gång. På IKEA Hacker kan man få en massa härliga tips inte bara på hur man modifierar sina IKEA saker utan också alla möjliga andra möbler och saker i allmänhet. Det är ju så kul att se hur billiga möbler får nytt liv.


Lite design


Jag tror att jag ivarjefall har minst ett par hundra gammla cd-fodral hemma som jag av någon konstig anledning inte gjort mig av med så att se den här fina lampan designad utav Josh Owen va faktiskt lite kul. Länge leve återvinning.

När jag och tjejen skaffar ett hus sen har jag lovat henne att bygga en riktigt fin walkin-closet. Nu har jag hittat en möbel jag kan ha som förvaring till mina kläder också.
image54
Tecnopolis Sliding with Drama TV är det inte vackert. Lagom med rum för kläderna också. Fler bilder hittar du här.

När jag endå är igång lite om sovrum. Eftersom jag har svårt som satan att sova på nätterna och måste kolla på film för att kunna somna har vi just nu våran gammla tv i sovrummet tillsammans med en DVD en förstärkare och ett gäng högtalare. Hela arrangemanget ser rätt smaklöst ut. Hittade något som skulle matcha den här fantastiska hyllan ovanför perfekt.

image55
Woofer Speaker System. 60-180 Watt RMS, 4 ohm impedance. Lagom med kraft för sovrummet och riktigt snygga är dom också. Priset på 1000 Dollar kanske är lite högt endå men det är väl just sånt här själva hus lånen är till för.

Har ni bakat klart alla pepparkakor i år då?
Om ni inte har gjort det en så måste ni nog surfa in på www.pipparkakan.se
image56
Sverige kan verkligen det här med design. Äntligen slipper vi den där julbocks pepparkakan utan bakben och den fula granen som bara är sne endå.


Media Jul

När jag var mindre kollade jag alltid på BBCs gammla Narnia serie inför jul. Serien håller fortfarande men det kan ju vara kul med något nytt. Nyligen visades sista avsnittet av Sci-Fi Channels mini-serie Tin Man på tv i USA och jag har fått tag i hela serien. Tin Man är en ny version av "The Wonderful Wizard of Oz" i en lite mer modern tappning.

Kortfattat får man följa en flicka som heter DG (Zooey Deschanel) som lyckats hamna på en plats som kallas för O.Z. Där letar hon efter sina föräldrar tillsamman med Glitch en rolig kille som fått halva hjärnan utplockad och nu har en stor dragkedja på huvudet.

image57

Började kolla på serien idag och hittils gillar jag den riktigt mycket. Den hjälper ivarjefall mig att få lite mer julkänsla.

Nu måste jag nog avsluta annars blir det för långt känner jag. Måste bara nämna att jag nu på tre dagar har lyckats gå upp 3 kilo. Min muskel-resa börjar bra måste jag säga.
4
KOMMENTARER
*asg* Julbocken utan bakben ja... Trodde det bara var mina förbannade bockar som såg ut så. :) 3 kg på 3 dagar! *tumme upp* Tänk dig 6 månader!
Starlet
Färg på torsdag. *fixar*
Starlet
Hörru, nu ligger du efter med inlägg igen!
Starlet
GOD JUL!!

och dax för uppdatering hörrö.. du är en dålig bloggare.. *blink*


NAMN
Kom ihåg mig?
MAIL (publiceras ej)

BLOGG

KOMMENTAR