Lucia vakan  2007-12-13
Allmänt
Nu vi hemma igen efter en kväll i filmens tecken. Tjejen skuttade direkt i säng för att avnjuta 2 timmar sömn men jag tänkte stanna uppe. Somnar jag nu är dagen helt körd.

Kvällen har varit riktigt trevlig faktiskt. Lite tävlingar och lite sido underhållning bjöds det på samt en macka och energi dryck + gratis popcorn.

Filmerna som visades var:

image46
We Own The Night
Crime/Drama/Thriller

Kort om filmen: Maffia nattklubb en polisfamilj och trevliga skådespelare.
(mer info om filmen klicka här)

Riktigt bra film enligt mig. Riktigt bra skådespeleri en tight story och riktigt fina miljöer. Plus i kanten också för ett skitbra soundtrack. Perfekt första film. Oväntat men skitbra.


image47
Juno
Comedy/Drama

Kort om filmen: En 16 årig skön tjej blir gravid.
(mer info om filmen klicka här)

Också en riktigt skön rulle. En hel del skratt och mycket ironi. Lättsam och snyggt gjord. Jag börjar få riktigt mycket respekt för Michael Ceras skådespelar talang och så är han ju riktigt rolig att titta på också i gula mini shorts.


image48
Bee Movie
Comedy/Family

Kort om filmen: Bin kan flyga även om inte människor tror det. Prata kan dom också.
(mer info om filmen klick här)

Lite tröttsamt att dom ska avsluta med att visa en film som Bee Movie. Såg lite utav början men tröttnade snabbt på Jerry Seinfelds röst och det tråkiga upplägget. Filmen är säkert helt okej men vi valde faktiskt att gå hem istället. På en lucia vaka är man inte så sugen på att se en film som man kan se hemma när man inte har något bättre att kolla på.


Kvällen som helhet vart ivarjefall riktigt lyckad två av tre filmer var riktigt bra och det är alltid trevligt att sitta på biografen och äta lite snacks. Men nu ska jag försöka hitt på något kreativt att göra fram tills klockan åtta.
0
KOMMENTARER


NAMN
Kom ihåg mig?
MAIL (publiceras ej)

BLOGG

KOMMENTAR