Cthulhu  2008-08-11
Film
Har sedan jag var liten varit riktigt fascinerad utav H.P. Lovecraft och hans böcker och den värld han skapat. Det finns många filmer som är baserade på Lovecrafts berättelser eller som tar insperation från dom. Blandannat filmer som Evil Dead, Dagon och Re-Animator för att nämna några.

Snart släpps en till film som är baserad på Lovecrafts historier. Filmen har titeln Cthulhu och den verkar minst sagt lovande. Några få lyckligt utvalda personer fick se filmen på The Seattle International Film Festival förra året och hitils har jag inte hört några elak ord om den.

Dessutom har filmen fått en riktigt snygg poster och en trevlig tagline "Welcome Home to The End of The World".



Tills dess att Cthulhu släpps har jag lyckats gräva fram det mesta jag inte redan sett som har med Lovecraft att göra. Bland annat Nyarlathotep och Cool Air plus en bunt med kortfilmer. Så nu gäller det bara att övertala Stoffe att komma över så jag har någon att avnjuta filmerna med.

1
KOMMENTARER
Åh sweet.
Sarah


NAMN
Kom ihåg mig?
MAIL (publiceras ej)

BLOGG

KOMMENTAR