Death Race  2008-09-17
Film
Det var bra längesedan man såg Death Race 2000 filmen som fungerat som inspirations källan till Death Race som släpptes nyligen.

I korthet handlar båda filmerna om ett bilrace som inte har några regler och som går ut enbart på att överleva och båda filmerna har en centralfigur vid namn Frankenstein. I Death Race 2000 får vi se David Carradine (Bill i Kill Bill) och i Death Race så är det Jason Statham som spelar Frankenstein rollen.

I den nya versionen har dödsracet blivit placerat på ett fängelse och om man vinner 5 race i rad så ska man vinna sin egen frihet. Racet sänds också över internet och allt styrs utav den kvinnliga fängelsechefen.



Blev riktigt nöjd över hela kalaset måste jag säga. Från första början var jag lite skeptisk till iden men självklart var jag lockad som fan bara för att Jason Statham är med. Det blir mycket våldsamma krascher och blodiga scener men filmen hade också en ypperlig story som uppnådde alla min krav för en bra action rulle.

BETYG: 4/5

Så är du sugen på en lättsam men riktigt underhållande och fart fyld action så kan jag lätt rekommendera Death Race.
1
KOMMENTARER
Kollar death race nu, helt OK. Statham är jue alltd mysig. Fast satan va han va deffad! Så ska vi se ut beach 09, fast med lite mera hår på huvudet :P
C.


NAMN
Kom ihåg mig?
MAIL (publiceras ej)

BLOGG

KOMMENTAR